July 31, 2011

selamat berpuasa :)

assalammualaikum. :)

bulan baik, kena ubah sket lahh perangai. xboleh nk terkinja terlompat tergedik terlampau semualah.

just updating about myself today. last week, sakit selama seminggu menyebabkan berat saya turun kpd 46kg. huhu nk sampai 44kg tp selera da datang balik, so reda jelah. ni pun da naek sekilo dua hehe.

lepastu hmmm, i decided to take fasttrack. aku tau akan ade orang yang marah nanti, 'pja terasa' , but then, i really thought about it sampai demam2 dibuatnye, and this is the choice i've made. i asked my senior, i asked pharmacist, and they all said that i should go to degree. walaupun pointer aku tinggi, that doesnt guarantee my place to degree. sebabnye, kite abes dip, then apply degree. die akan panggil interview, and the interviewer is a foreigner. kena sangat fluent in english and kena tau detail giler pasal praktikal.kalau lepas interview, dapatlah masok degree. kalau x, then pilihan yang ade ialah oversea, ataupun uni swasta. ipta laen sangat susah ntok amek student dr uitm. aku tanye akak pharmacist yg dlu studi usm ukm, sume cakap jarang jumpa. xpelah. lagipun aku takot kepala da malas nk belajar nnt. hehe.

lari topik sekejap. ni nk luahkan isi hati jantung segala.
untuk orang yang da ade couple, pandai2 lah divide time antara couple dan kawan. aku bukan lah nak berlagak aku pandai divide time ke ape, ni luahan hati je. sebab da terkena dengan kawan rapat sendiri kan. jangan terlalu obses ke sayang segala ke sampaikan keluar gn kawan pun tak nak. contoh, mcm aku lah. aku jarang keluar berdua dengan aqie. lagi2 kalau maen boling ke tengok wayang. biasenye akan ade kawan aku yang join sekali. sebabnye, aku rase lagi ramai lagi meriah. pastu xlah rasa janggal sgt kan couple dengan kawan.
untuk seseorang tu, tolonglah. aku dan aqie dah kecik hati dengan kau. kau cuti seminggu ade tak kau ajak kitorang keluar ke ape. tak de pun. kalau aku xcakap dengan aqie sruh cakap dengan kau yang aku merajok, kau memang diam langsung ah. maybe aku ni tergedik la kan nk merajok, tapi come on lah. sebelum ni kalau cuti ke ape, mesti kita ade keluar same2 men boling kan. mase kau cuti baru2 ni, ade? last day kau free sebelum kena balek kolej kau tu, kitorang ajak keluar pun kau liat kan. siap kitorang kena tunggu kau lagi berendut gn awek kau depan rumah. eee sakit hati tauu. time kau sedih kecewa gadoh ke ape, kitorang yang kau carik. sekarang ape jd? aqie yang da lame jadi kwn baik kau pun da terasa, aku ni yang pompuan sejati lagilah terasa. aku ungkit ni sbb da malas ah pendam dalam hati. tensen.

okeh dahh. fuhhh tenang sedikit. :)

selamat berpuasa :)

No comments: