May 01, 2010

saya xpaham dan xbole nak paham.

kenapa ya?
kenapa rmi orang mcm pandang jelik dan hina dengan diploma?
saya xpaham laa.
teruk sangat ke amik diploma ni?
hina sangat ke?
orang yang amek diploma ni sume bodoh2 ke?
sampaikan dgr diploma je terus pandang ke tepi.
mcm taboo gler la diploma ni.

kalau hina sgt, kenapa ramai je bdk straight A amek diplomaa?
kenapa ade je orang yang kaya, yg mampu msok kolej swasta amek foundation nak amek diploma ni?
kenapa ramai je yang dpt dekan ntok course2 diploma ni?
kenapa ramai je yg xdpt score well sgt mse kt skola, result dorang gempak gle bile da masok u? mcm minachi tu.(you know who you are XD compliment ni haha)

dari sem1 saya amek diploma ni, sampaila sekrang, saya xbole nak paham.
selalu saya pikir, kenapa ye?

entahla.
kadang2 saya terasa hati dengan mereka2 yang merendah2kn diploma ni.
lagi2 kalau mereka tu kwn. ohhhh mmg tajam.

kalau diploma ni hina sangat, xdenye government tu nak established kn diploma ni.

tolongla. cume tahun dan ape ilmu yg kite dpt tu je yg membezakan kite. yg laen same jee.
janganla rase mcm tinggi sgt bila awak masok matrik ke asasi ke foundation ke n habis awal trus smbung dgree.

hm
btw, tadi exam anatomy. exam yang aku sangka the most challenging exam beside math n chem. tp alhamdulillah dpt jwp. agak xsangka la soalan die sgt jauh beza dgn soalan past year. tgk soalan past year buat aku cuak tu.

tinggal lg 2 paper. hope i can do well for both paper. tgh berusaha nak naikkn cgpa this sem. pray for me oke.

sampai jb 9th mei. kite enjoyyy

p/s: jgn terasa ye mereka yg amek diploma. kite same jee. ni sekadar luahan perasaan. tidak ade kena mengena dgn course same ataupn laen. XD

1 comment:

Nur Areefah said...

ada ke orang kata dip cam tu?hish3

mgkn laen orang laen pemahaman..
if rasa ade orang kata camtu, take it as challange n dapatkan yang terbaek.
try to prove it n orang akan ternganga la nanti..
nganga itu nanti akan terus menyebabkan seseorang tutup mulut.
anyway all the best utk exam laen ^_^